مزایای بانکداری الکترونیک را میتوان از دو جنبه مشتریان و موسسات مالی مورد توجه قرار داد از دید مشتریان میتوان به صرفه جویی در هزینهها، صرفه جویی در زمان و دسترسی به کانالهای متعدد برای انجام عملیات بانکی نام برد. از دید موسسات مالی میتوان به ویژگیهایی چون ایجاد و افزایش شهرت بانکها در ارائه نوآوری، حفظ مشتریان علیرغم تغییرات مکانی بانکها، ایجاد فرصت برای جستجوی مشتریان جدید در بازارهای هدف، گسترش محدوده جغرافیایی فعالیت و برقراری شرایط رقابت کامل را نام برد.
براساس تحقیقات مؤسسه Data Monitor مهمترین مزایای بانکداری الکترونیک عبارتاند از:
تمرکز بر کانالهای توزیع جدید
ارائه خدمات اصلاح شده به مشتریان
استفاده از راهبردهای تجارت الکترونیک.
البته مزایای بانکداری الکترونیک از دیدگاههای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیز قابل بررسی است. رقابت یکسان، نگهداری و جذب مشتریان از جمله مزایای بانکداری الکترونیک در کوتاه مدت (کمتر از یکسال) هستند.
در میان مدت (کمتر از ۱۸ ماه) مزایای بانکداری الکترونیک عبارتاند از:
یکپارچهسازی کانالهای مختلف
مدیریت اطلاعات
گستردگی طیف مشتریان
هدایت مشتریان به سوی کانالهای مناسب با ویژگیهای مطلوب و کاهش هزینهها
کاهش هزینه پردازش معاملات
ارائه خدمات به مشتریان بازار هدف
و ایجاد در آمد نیز از جمله مزایای بلند مدت بانکداری الکترونیک هستند.
پرداخت الکترونیک
الکترونیک ,مشتریان ,بانکداری ,مزایای ,مدت ,کانالهای ,بانکداری الکترونیک ,مزایای بانکداری ,میتوان به ,از دید ,صرفه جویی ,مزایای بانکداری الکترونیک ,بانکداری الکترونیک عبارتاندمنبع
مزایای بانکداری الکترونیک
تاریخچه پرداخت الکترونیک
بانکداری الکترونیک
هدف از بانکداری و پرداخت الکترونیک چیست؟
امنیت